zaterdag 10 juli 2010

Opdracht 3: Mensen

De opdracht, "mensen" vond ik niet echt eenvoudig. Natuurlijk maak ik genoeg foto's waar mensen opstaan, maar iets bijzonders was het niet.

Deze drie foto's hebben wel wat lolligs..

1. Deze foto heb ik in opdracht gemaakt voor een kalender. (deze voor de lol gemaakt, een andere foto staat in een stoere motor kalender)
Ik werd gevraagd of ik een model met een motor wilde fotograferen. Ik heb niets met modellen en al helemaal niets met motoren, maar de uitdaging vind ik toch wel leuk... Het contrast van deze stoere motormuis met het lieve blonde modelletje vond ik hier wel erg leuk over komen.

2. Tijdens de laatste voetbalwedstrijd van ODC G1, tegenstander ben ik even kwijt, heb ik een aantal mooie actiefoto's kunnen maken met mijn 120-400mm lens. Deze lens zat er nog op toen het team zich opstelde voor de huldiging. Met deze laatste overwinnen waren ze (weer) Kampioen geworden. Er waren meer fotografen die het hele taem wilde fotograferen... vond dit wel een leuk effect. Van het team zie je niet veel meer, maar ik heb zo wel een grappig plaatje met veel mensen...


3. Mijn man en dochter aan de kust in Zeeland. Ze lopen gelijk, maar dan net andersom...
Grappig... Dikke trui en hempie vind ik ook wel grappig.

De foto die ik voor de club heb afgedrukt plaats ik nog niet op mijn blog, die hou ik nog even achter de hand....

Groetjes,

Karin

3 opmerkingen:

Anne-marie Smetsers zei

foto 1: Mooie compositie, maar voor mijn gevoel staat de motor er scherper op dan de mensen??

foto 2: Deze vind ik erg sterk, die koppies van de spelers overal tussendoor, goed gezien!

foto 3: Complimenten voor deze foto, deze verteld echt een verhaal. Je wil weten waar ze heen gaan, de hele omgeving is ook interessant!

Frans Roefs zei

Motorfoto: Een mooie compositie, contrast stoer, lief en zacht. Het contrast tussen het lichte onscherpe groene buitengedeelte en het eigenlikjke onderwerp heb je mooi overbrugd. Hoe heb je dat gedaan Karin?
De 2e foto is origineel en grappig vanwege de combinatie van ruggen met opschriften en zichtbare koppen. Je hoeft dan niet meer te zeggen wat het onderwerp is.
De 3e foto is echt prachtig. Vader met kind is een aandoenlijk gezicht altijd. Heel goed, dat je veel scherpte-ondiepte hedbt gekozen en dat je je onderwerp ruim baan geeft door heel veel ruimte te suggereren in het rechterdeel van de foto. Als ze meer richting midden vd foto hadden gelopen was de foto lang niet zo bijzonder geweest.

Karin Gottlieb zei

Hoi Frans,
De foto met de motor heb ik, denk ik, met spotmeting gedaan. Weet het niet zeker meer. De foto is van drie jaar geleden. Met een fotobewerkings programma heb ik wel het een en ander gedaan. De muur rechts heb je rechtgezet, en de gezichten ietsje opgelicht.
Dat ik de boel een beetje recht het gezet zie je aan de lamp van de Motor, die is niet helemaal rond meer. Ook zou de scherpte ietsje meer op de mensen moeten liggen, dat had Anne-Marie goed gezien. Nu, drie jaar later zou ik de foto net wat anders gemaakt hebben...
Groetjes en bedankt voor jullie reacties.
Karin