vrijdag 21 augustus 2015

Vrije opdracht

Voor deze maand opdracht heb ik verschillende foto's uit mijn archief 2015 gehaald. Op één na... De foto die ik gisteren liet zien, landschap met blauwe lucht, is al een paar jaar oud. Gemaakt in de Loonse en Drunense duinen, op een hele koude middag. Om het rood nog beter over te laten komen heb ik wat in geflitst.

De Boomkikkers heb ik een week of wat geleden in Echt, Limburg, gefotografeerd. Ik had ze nog nooit gezien, laat staan gefotografeerd. Wat een super leuke ervaring was dat...

Zonnehoed

Bijtje
Wants
Icarusblauwtje, man en vrouw
Boomkikker
Boomkikker
Boomkikker met vliegje
Heideblauwtje
Foto van foto


4 opmerkingen:

Leni Bekers zei

Prachtige foto's. De eerste is prachtig; mooie lucht, rode besjes(?) fonkelen van de foto af. Mooie scherpe vlinders en insecten.
Boomkever met vliegje, heel apart.

ELF-lid Ingrid zei

Oooo wat mooi die vlinders, zeker die waar er 2 op staan, het blauwtje haarscherp, waarschijnlijk met de macro-lens 100mm!??

Frans Roefs zei

Je macrofoto's zijn echt prachtig Karin! Ik ben er de laatste tijd ook steeds meer mee bezig. Van zeer dichtbij fotograferen en dan flitsen geeft nog meer details van een insect.

Karin Gottlieb zei

Ja Ingird met mijn 100mm. Super fijne lens.
Het zijn twee Irarus Blauwtjes, een mannetje en een vrouwtje. Het vrouwtje stond helemaal klaar om te paren, maar het mannetje had er helemaal geen zin in... Misschien om dat ik toekeek...

Frans: Ik flits nooit met macro fotografie. De kleuren worden dan te hard, en dat vind ik niet mooi.

Bedankt voor jullie reacties!